Find herunder alle vores nyhedsbreve. Du finder de nyeste øverst på siden.
Januar 2026
Siden sidst:
3 uger før vores december madaftener kunne vi melde udsolgt på begge dage – bestyrelsen var dog friske og arrangerede en ekstra aften og vi havde derfor 3 forrygende madaftener med flæskesteg + ris a la mande. Godt 380 kuverter blev det til og ”Juleugen” sluttede vi af med Gammeldags Juletræsfest, hvor vi var ca. 100 personer i alt til nisseforestilling og dans om juletræet.
Kommende arrangementer:
Et nyt år er nu gået i gang – og det betyder masser af nye fester der bliver afholdt i forsamlingshuset. I år er der allerede blevet afholdt barnedåb og ungdomsfest (2×18 års fødselsdag) og mange flere spændende fester venter de næste måneder… blandt andet kan nævnes at der igen – som i efteråret – bliver afholdt sy-weekend d. 31/1-1/2 af Fiafia – for det er ikke kun fester forsamlingshuset kan bruges til. Hver den første mandag i måneden mødes Nørkleklubben fra kl. 18.30 til 20.30 og strikker, hækler og snakker på kryds og tværs. Alle er velkomne og tilmelding er ikke nødvendig – man dukker bare op.
Næste madaften er onsdag d. 4. februar hvor menuen består af Forloren hare + der er fastelavnsboller til dessert. I marts måned er der Gammeldags oksesteg torsdag d. 5. marts.
Tilmelding til arrangementer kan ske til Tove på 40279301 (gerne via sms) eller skriv en mail til vindehelsingeforsamlingshus@gmail.com
Vi får pt mange forespørgsler på ledige datoer til konfirmation her i 2026 – der er nogle få tilbage – til gengæld er der mange at vælge imellem i 2027.
I 2026 er følgende datoer ledige:
* Lørdag d. 16/5
* Søndag d. 17/5
* Lørdag d. 30/5
I 2027 er følgende datoer ledige:
* Lørdag d. 24/4
* Søndag d. 25/4
* Lørdag d. 1/5
* Søndag d. 2/5
* Torsdag d. 6/5 (Kr. Himmelfartsdag)
* Fredag d. 7/5
* Lørdag d. 8/5
* Søndag d. 9/5
* Lørdag d. 15/5
* Søndag d. 16/5 (Pinsedag)
Billetsalg.dk: Vi opretter alle vores arrangementer på www.billetsalg.dk. Inde på billetsalgs hjemmeside kan man øverst på siden søge på Vinde Helsinge Forsamlingshus og så kommer alle vores arrangementer frem – og her kan man købe billetter til vores forskellige arrangementer. Vi håber I vil tage godt imod det nye initiativ med billetbestilling – det er dog stadigvæk muligt at bestille via sms til Tove på 40279301 eller via mail – vindehelsingeforsamlingshus@gmail.com, hvis man er mere tryg ved det.
Mvh. Bestyrelsen for Vinde Helsinge Forsamlingshus
Oktober 2025
Siden sidst:
Sommeren er ovre og det er blevet efterår. Udenfor forsamlingshuset er der blevet pyntet op med et par høballer og halloweengræskar. Siden sidst har vi afholdt sommergrill-aften, hvor der var fuld gang i grillen og Thopper & Kentucky ZigZag spillede op til dans efter maden. I september holdt vi Høstfest og derudover har vi godt gang i vores madaftener, hvor vi nu ser en tendens til at folk bestiller billetter flere uger før – allerede nu bliver der booket til vores 2 madaftener i december!!!
Forsamlingshuset bliver ikke bare brugt til madaftener og private mærkedage. Sidste weekend blev der arrangeret sy-weekend i forsamlingshuset arrangeret af Fiafia – hvis du nu sidder og tænker at det skulle du da have været med til så fortvivl ikke – der bliver arrangeret en ny sy-weekend igen til foråret. Måske kan der indsættes et billede fra sy-weekenden?
Nørkleklubben er også startet op igen hver den første mandag i måneden fra kl. 18.30-20.30. Tilmelding er ikke nødvendig – man dukker blot op med sit hækle- eller strikketøj.
Kommende arrangementer:
Dilettanterne har godt gang i deres tirsdags-øveaftener. Årets dilettantforestilling hedder ”Ballade i Sommerlandet” og det bliver opført lørdag d. 25/10 og lørdag d. 1/11. Der er buffet fra kl. 18.00-19.00 og stykket spilles fra kl. 19.30. Efter begge forestillinger serveres der kaffe og kage.
Billetbestilling til d. 25/10: https://www.billetsalg.dk/Event/Dilettant/8493
Billetbestilling til d. 1/11: https://www.billetsalg.dk/Event/Dilettant/8494
Torsdag d. 6/11 afholder foreningen De 3 Huse banko i forsamlingshuset – det plejer at være rigtigt hyggelig med mange gode præmier og så støtter man et rigtigt godt formål.
Sidst men bestemt ikke mindst har vi igen Juleuge i december med 2x madaften (flæskesteg og ris a la mande) og Juletræsfest om søndagen.
Onsdag d. 3/12:
Torsdag d. 4/12: Madaften
Søndag d. 7/12: Gl. Dags Juletræsfest
Billetsalg.dk: Vi har nu oprettet alle vores arrangementer på www.billetsalg.dk. Inde på billetsalgs hjemmeside kan man øverst på siden søge på Vinde Helsinge Forsamlingshus og så kommer alle vores arrangementer frem – og her kan man købe billetter til vores forskellige arrangementer. Vi håber I vil tage godt imod det nye initiativ med billetbestilling – det er dog stadigvæk muligt at bestille via sms til Tove på 40279301 eller via mail – vindehelsingeforsamlingshus@gmail.com hvis man er mere tryg ved det.
Mvh. Bestyrelsen for Vinde Helsinge Forsamlingshus
Juni 2025
Siden sidst:
Sommeren har for alvor ramt os. I skrivende stund er der fest i forsamlingshuset – klokken er 22.30 på en lun juni-lørdag-aften og det er skønt at kunne høre musikken samt glade feststemmer.
I starten af juni havde vi to madaftener med Stegt flæsk og nye kartofler (alle kartofler blev sponseret af Søgaard). Begge aftener var fuldt booket og der blev stegt 155 kg flæsk og kogt 120 kg nye kartofler (+ det løse). Selvom der var travlt i køkkenet var stemningen høj blandt bestyrelsen + hjælpere og der gik helt sport i at være tidlig færdig med opvask og oprydning. Da gæsterne var gået hjem, sad bestyrelsen og nød de 2 afteners travlhed over en enkel øl eller to…. Derefter blev forsamlingshuset rengjort og særligt ovnen fik en ordentlig omgang rengøring. Næste formiddag blev nøglen givet videre til næste udlejning………
Og ja – der er fuld gang i udlejningen – der har ikke været mange ledige weekender i foråret i forsamlingshuset– det synes vi jo er dejligt – vi ser en tendens til at hvis der for eksempel har været afholdt barnedåb, så ringer telefonen nogle dage efter med bookninger til kommende barnedåb etc.
Kommende ledige weekender de næste 4 måneder: 25.-27. juli – 1.-3. august – 15.-17. august – 5.-7. september – 3.-5. oktober, 17.-19. oktober – fra november og frem er der mere plads i kalenderen igen.
Billetsalg.dk: Vi har nu oprettet alle vores arrangementer på www.billetsalg.dk. Inde på billetsalgs hjemmeside kan man øverst på siden søge på Vinde Helsinge Forsamlingshus og så kommer alle vores arrangementer frem – og her kan man købe billetter til vores forskellige arrangementer. Vi håber I vil tage godt imod det nye initiativ med billetbestilling – det er dog stadigvæk muligt at bestille via sms eller mail, hvis man er mere tryg ved det.
Kommende arrangementer:
Fredag d. 4. juli afholdes SommerFest/Grillaften kl. 18.00. Thopper & Kentucky ZigZag spiller efter maden. Prisen er 170,- Link til facebook begivenhed og link til billetbestilling. Pt er der solgt 78 billetter. Som vanligt opsættes telt ude foran forsamlingshuset på parkeringspladsen – og vi har bestilt godt vejr.
Tilmelding til arrangementer enten via billetsalg.dk – eller til Tove på 40279301 (gerne sms) eller via mail: vindehelsingeforsamlingshus@gmail.com
Nørkleklubben holder sommerferie og mødes igen første gang d. 1. september kl. 18.30-20.30 og ellers mødes vi d. første mandag i hver måned vinteren over.
Mvh. Bestyrelsen for Vinde Helsinge Forsamlingshus
April 2025
Siden sidst:
Foråret har for alvor ramt os og der er godt gang i udlejningerne i forsamlingshuset. Første ledige weekend er d. 26. juli. I alt er der 13 ledige weekender tilbage i kalenderen i 2025. Indtil videre i år har forsamlingshuset lagt hus til diverse runde fødselsdage, barnedåb, kobberbryllup og ungdomsfester. De næste måneder er det især konfirmationsfester, der bliver afholdt. Der er stadigvæk ledige datoer til konfirmationsfester i 2026, 2027 og 2028, hvis I står og mangler et lokale.
Forår betyder også ekstra rengøring. Vinduerne er blevet vasket både indvendig, udvendig og i falserne – der er fjernet edderkoppespind under loftet – fodpaneler, radiatorer, døre, dørkarme og vægpaneler er blevet vasket og det samme gælder for gardinerne. Der er således klar til de næste måneders mange fester.
Kommende arrangementer:
• 7/5: Madaften kl. 18.00-20.00: Rullesteg + bananmuffins 115,-
• 27/5: Generalforsamling kl. 19.00
• 4/6: Madaften kl. 18.00-20.00: Stegt flæsk + lagkage 115,-
• 5/6: Madaften kl. 18.00-20.00: Stegt flæsk + lagkage 115,-
• 4/7: SommerFest/Grillaften kl. 18.00. Thopper & Kentucky ZigZag spiller efter maden. 170,-
• Det bliver spændende at se om vi også i år kan få fuldt hus til vores 2xStegt Flæsk madaftener i juni med nye kartofler – som vanligt sponseret af Søgaard. De første 70 tilmeldinger er allerede modtaget
Vi glæder os også til at se mange gæster til vores populære SommerFest/Grillaften arrangement med stort salatbuffet og diverse lækkerier på grillen d. 4. juli. Efter maden spiller Thopper & Kentucky ZigZag op til dans.
Tilmelding til arrangementer til Tove på 40279301 (gerne sms) eller via mail: vindehelsingeforsamlingshus@gmail.com
Nørkleklubben holder sommerferie og mødes igen første gang d. 1. september kl. 18.30-20.30 og ellers mødes vi d. første mandag i hver måned vinteren over.
Mvh. Bestyrelsen for Vinde Helsinge Forsamlingshus
November 2024

Velkommen til Vinde Helsinge Forsamlingshus’ nyhedsbrev primo december 2024.
Siden sidst:
Vinteren er nu kommet og har – kortvarigt – givet et fint lag sne overalt. Ligeledes har vi fået sat juletræer op nede ved vejen.
Sidste dilettantforestilling – Byttecentralen – er nu opført. I alt kom 122 betalende tilskuere. Desuden har forsamlingshuset lagt hus til bankospil – arrangeret af foreningen De3Huse. Der er blevet afholdt et førstehjælpskursus for et lokalt firma + der har været afholdt fødselsdagsfest og barnedåb.
Nørkleklub: Et nyt initiativ har også set dagens lys, hvortil der var stor tilslutning. 13 damer i alle aldre mødtes en mandag aften med deres strikke-, hækle- og sytøj. Snakken gik lystigt bordet rundt og der var stor enighed om at det var et rigtigt godt initiativ. Derfor fortsætter Nørkleklubben hver den første mandag i måneden fra kl. 18.30 – 20.30. Tilmelding er ikke nødvendig. Læs evt. mere på vores facebookside.
Kommende arrangementer:
Mandag d. 2/12: 18.30-20.00: Nørkleklubben mødes.
Tirsdag d. 3/12: 18.00-20.00: Madaften Flæskesteg m/kartofler + ris a la mande 110,- (Alt udsolgt)
Onsdag d. 4/12: 18.00-20.00: Madaften Flæskesteg m/kartofler + ris a la mande 110,- (Stadig ledige pladser). Læs mere her.
Søndag d. 8/12: 13.30-16.30: Gammeldags Juletræsfest 65,- (Stadig ledige pladser). Læs mere her.
Søndag d. 8/12 udkommer Høng/Gørlev Magasinet – heri kan I finde vores kommende aktivitetskalender for første halvår 2025, som I evt. kan klippe ud og hænge op på køleskabet. Hvis magasinet ikke kommer i jeres postkasse, kan det hentes på biblioteket og i mange af de lokale forretninger.
Endelig vil vi slutte af med at der pt er stor efterspørgsel på ledige datoer i 2025 – så hvis I har planer om at afholde et arrangement, så tøv ikke med at ringe til Tove på 40279301 eller skriv en mail på vindehelsingeforsamlingshus@gmail.com.
Julegaveide:
Hvis I mangler en julegave, så er det muligt at købe Gavekort til vores populære madaftener.
Mvh. Bestyrelsen for Vinde Helsinge Forsamlingshus
Oktober 2024

Velkommen til Vinde Helsinge Forsamlingshus’ nyhedsbrev oktober 2024.
Siden sidst:
I denne måned har forsamlingshuset været udlejet til 2 gange til barnedåb og til en 2×18 års fødselsdagsfest – det er så skønt med lys i vinduerne og liv i forsamlingshuset her i den mørke tid.
Denne weekend blev den første dilettant forestilling spillet – først lørdag eftermiddag for kommunens pensionister arrangeret af Centerforeningen og siden lørdag aften, hvor der først var buffet før forestillingen. Stykket i år hedder ”Byttecentralen” og det er en farce af Torben Nielsen. Der spilles for sidste gang lørdag d. 2. november. Læs mere om stykket og billetbestilling her.
Kommende arrangementer:
Torsdag d. 7/11 afholder ”De 3 Huse” deres årlige banko i forsamlingshuset, hvor alle er velkomne til at deltage. Læs mere her
NYHED NØRKLE-KLUB. Vi har fået en forespørgsel om det er muligt at lave en nørkle-klub i forsamlingshuset og selvfølgelig er det en mulighed. Derfor åbner forsamlingshuset dørene til dette mandag d. 11/11 kl. 18.30-20.30 – alle er velkomne med deres strikke- og hækletøj og der vil være kaffe & kage. Læs evt. mere på vores facebook-opslag
Kommende madaftener er:
Tirsdag d. 3/12: Flæskesteg m/kartofler + ris a la mande
Onsdag d. 4/12: Flæskesteg m/kartofler + ris a la mande
Og så slutter vi året af med Gammeldags Juletræsfest søndag d. 8/12
Mvh. Bestyrelsen for Vinde Helsinge Forsamlingshus
September 2024

Velkommen til Vinde Helsinge Forsamlingshus’ nyhedsbrev september 2024.
Siden sidst:
September måned har budt på skønt sensommervejr – og det nød vi godt at til vores årlige Høstfest i midten af september, hvor vi var 86 deltagere.
Siden starten af marts har forsamlingshuset været booket hver weekend (med undtagelse af 3) og der har været holdt alt fra barnedåb til konfirmationer, bryllupper, kobberbryllup, runde fødselsdage og ungdomsfester. Udlejningerne forsætter for fuld skrue her i efteråret – der er dog stadigvæk et par ledige weekender i november og december hvis man har planer om at holde et arrangement i år.
Kommende arrangementer:
Hver torsdag aften kan I se lys i forsamlingshusets vinduer – og det er fordi Vinde Helsinge Dilettanterne øver for fuld skrue til årets to dilettantopførsler d. 26. oktober og d. 2. november. Følg linket for at læse mere om stykket og for at købe billet.
Og så vil vi da også lige nævne at ”De 3 Huse” afholder deres årlige banko i forsamlingshuset torsdag d. 7/11, hvor alle er velkomne til at deltage. Læs mere på deres facebookside.
Kommende madaftener er:
Onsdag d. 2/10: Hamburgerryg m/flødekartofler + dessert
Tirsdag d. 3/12: Flæskesteg m/kartofler + ris a la mande
Onsdag d. 4/12: Flæskesteg m/kartofler + ris a la mande
Og så slutter vi året af med Gammeldags Juletræsfest søndag d. 8/12
Mvh. Bestyrelsen for Vinde Helsinge Forsamlingshus
Juni 2024

Velkommen til Vinde Helsinge Forsamlingshus’ 2. nyhedsbrev 2024.
Siden sidst:
Det er ved at være noget tid siden sidst. Vi har haft to fantastiske madaftener med stegt flæsk og persillesovs. Søgaard har sponsoreret nye kartofler igen i år – stor tak for det. Der var fuldt hus begge dage. 251 betalende gæster har i alt spist 128 kg karofler, 134,5 kg flæsk, 60 L persillesovs, 20 kg gulerødder og 15 kg rødbeder.
Bestyrelsen takker for den meget store opbakning igen i år.
Kommende arrangementer:
Fredag d. 5. juli afholder vi årets Sommerfest/Grillaften, hvor vi opsætter et telt foran forsamlingshuset, så vi har plads til alle. Vi sørger for at grille diverse kød med en masse godt tilbehør som fx flødekartofler, div. salater mm. Derefter serveres desserten. Når vi har spist grillmaden, vil 4 mands bandet Thopper & Kentucky ZigZag underholde /spille op til dans inde i forsamlingshuset. De spiller blandet musik med lidt af hvert fra Dansk Toppen, Kim Larsen, Shu-bi-dua og måske en enkelt country-sang eller to. Der er noget for både unge og ældre. Vores friske bartjenere serverer fadøl fra DagmarBryggeriet, flaske-øl, vin, vand samt et udvalg af drinks til dem, der har lyst til at gå i en af vores to barer. Se billeder fra tidligere år her.
Tilmelding kan gøres under arrangementer. Du kan også skrive til Tove på 40279301.
Der er nu uddelt nye aktivitetskalendere i Vinde Helsinge og omegn, hvori arrangementer for det næste halve år kan ses. Du kan også finde de nye brochurer ved opslagstavlen ude foran forsamlingshuset. Sammen med disse bliver Høng/Gørlev magasinet også uddelt.
Der er godt gang i udlejningen af “Huset” lige for tiden. Hvis du påtænker at holde fest i den sidste halvdel af 2024 er lørdag d. 10. august stadig ledig, og ellers er der ledigt i weekenderne fra midten af oktober og frem. Påtænker du et arrangement på en hverdag, er der ledigt de fleste dage.
Ring endelig og spørg ind til datoer, hvis du gerne vil leje “Huset”.
Mvh. Bestyrelsen for Vinde Helsinge Forsamlingshus
Januar 2024

| Velkommen til Vinde Helsinge Forsamlingshus’ 1. nyhedsbrev 2024. |
| Siden sidst: |
| Sneen lå i starten af januar og pyntede på forsamlingshusets parkeringsplads, men nu er det helt smeltet væk. I stedet er solen begyndt at skinne noget mere og fuglene fløjter lystigt morgen og aften. Vi er kommet godt i gang i det nye år og har allerede afholdt 4 velbesøgte arrangementer – henholdsvis 2 x madaften i januar/februar og et jagtforedrag med Steen Andersen, hvor der var fælles buffet før foredraget. Desuden har vi lagt hus til et af kommunens Få-det-Fixet møder omhandlende tilskud til projekter i byer med under 200 indbyggere og landdistrikter. |
| Kommende arrangementer: |
| Lørdag d. 10. februar afholder vi Fastelavnsfest for store og små i forsamlingshuset. Der bliver holdt fastelavnsfest i børnehøjde med sanglege og tøndeslagning. OG – ligesom sidste år slutter vi af med tøndeslagning kun for voksne… |
| Læs mere arrangementet og tilmelding her. |
| Tirsdag d. 5. marts holder vi næste madaften. Her er menuen Gammeldags Oksesteg m/kartofler, sovs og surt samt dessert. |
| Lige for tiden får vi rigtig mange forespørgsler på leje af forsamlingshuset… og i år skal der blandt andet afholdes alt fra barnedåb til konfirmationer, ungdomsfester, bryllup, kobberbryllup og diverse runde fødselsdage. Der er næsten fuldt booket alle weekender her det første halve år, men tøv endelig ikke med at kontakt os, hvis I har planer om at afholde en fest. |
| Mvh. Bestyrelsen for Vinde Helsinge Forsamlingshus |
December 2023

Velkommen til Vinde Helsinge Forsamlingshus’ 3. nyhedsbrev 2023.
Sidste nyt:
”Det er sørme – det sandt – december…” Vi er godt inde i december måned og har haft en forrygende Jule-uge. Tirsdag og onsdag var der i alt 230 deltagere til vores flæskestegs-madaftener, og der var ivrig kamp om at finde mandlerne i ris a la manden.
Søndag d. 10. december havde vi besøg af nisserne Tip & Thopper og 85 glade gæster og bestyrelsesmedlemmer, der dansede om juletræet, så nisseshow, spiste masser af æbleskiver og fik besøg af selveste julemanden, der havde slikposer med til alle børnene. Se billeder her.
Høng/Gørlev Bladet er blevet omdelt i lokalområdet og heri er vores kommende aktivitetskalender for 2024. Hvis du ikke har fået bladet i din postkasse, kan det blandt andet hentes på biblioteket, i områdets dagligvareforretninger og selvfølgelig i forsamlingshuset.
Kommende arrangementer:
Tirsdag d. 9. januar starter vi op med årets første madaften, hvor menuen vil være Mørbradgryde m/kartoffelmos + Dessert. Prisen i 2024 bliver 110,-/person – (halv pris for børn 5-12 år).
Ugen efter – torsdag d. 18. januar arrangerer vi et foredrag med Steen Andersen (kendt fra DK4), der hedder ”Skyd dyrene, det redder naturen” med mulighed for buffet først.
Mangler du lige en dejlig gave til den jagtinteresserede i familien, så er det jo en oplagt gave-ide at lægge en billet under juletræet. Læs mere om foredrag og tilmelding her.
Og så er der blot at ønske jer alle en rigtig Glædelig Jul samt et Godt Nytår
Mvh. Bestyrelsen for Vinde Helsinge Forsamlingshus
November 2023
Velkommen til Vinde Helsinge Forsamlingshus’ 2. nyhedsbrev 2023.
Sidste nyt:
Vores nye hjemmeside har nu været helt oppe og køre i en måneds tid, og vi håber, at I har været inde og kigge nærmere på den.
Vi har afholdt 3 dilettant-forestillinger i forsamlingshuset. Den ene forestilling blev vist om eftermiddagen for kommunens pensionister købt af Centerforeningen, Rørmosecenteret. De 2 andre blev vist om aftenen over 2 lørdage med buffet først. I alt var der 230 personer, der overværdede forestillingen. Se flere billeder fra dilettant her.
Kommende arrangementer:
Det er snart december og vores berømte Jule-uge nærmer sig med lystige skridt. Forsamlingshuset bliver klædt i julens farver og der er julepynt, gran, kogler og nisser alle vegne. Allerede nu er der sat en masse julelys op foran forsamlingshuset.
Tirsdag d. 5. og onsdag d. 6. december er der madaften, hvor der serveres flæskesteg, kartofler, brun sovs, rødkål og ris a la mande. Til disse 2 madaftener er der allerede kommet 90 tilmeldinger om tirsdagen og 70 om onsdagen.
Jule-ugen slutter af søndag d. 10. med Gammeldags Juletræsfest for børn og voksne, hvor nisserne Tip & Thopper underholder på scenen i deres Nissebo og sammen med alle barnlige sjæle danser om det store juletræ. Rygterne siger at Julemanden også kommer forbi med slikposer… Om søndagen har vi allerede fået 43 tilmeldinger.
Til januar arrangerer vi et foredrag med Steen Andersen (kendt fra DK4), der hedder “Skyd dyrene – det redder naturen” med mulighed for buffet først. Læs mere om foredraget og tilmelding her.
Oktober 2023 |
|||||||||
|
|||||||||
